زمستان 1387 - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

تربت امام حسین علیه السلام

امام صادق علیه السلام فرمودند:
حضرت فاطمه علیها السلام به کسانى که از شما به زیارت سیدالشهدا علیه السلام روند نظر فرموده و از خداوند منّان براى ایشان هر خیر و خوبى را مسئلت مى‏نمایند، مبادا در رفتن به زیارت آن حضرت بى رغبت باشید چرا که خیرى که در زیارت آن حضرت است بیشتر از آن است که بتوان احصاء و شمارش نمود.
کامل الزیارات باب 27

امام باقر علیه السلام فرمودند:
امر کنید شیعیان ما را به زیارت قبر حسین ابن على‏علیه السلام چه آنکه زیارت آن حضرت رزق و روزى را زیاد و عمر را طولانى کرده و امورى که بدى و شر را جلب کنند دفع مى‏نماید.
کامل الزیارات باب 61

امام صادق علیه السلامفرمودند:
کسى که قبر حسین علیه السلام را زیارت نکند پس از خیر کثیر محروم مانده و از عمرش یک سال کسر مى‏شود.
کامل الزیارات باب 61 حدیث سوّم

امام صادق علیه السلام فرمودند:
رسول اکرم صلى الله علیه وآله خطاب به زوّار امام حسین علیه السلام مى‏فرماید:
اى مسافرین خدا بشارت باد شما را که با من در بهشت همراه خواهید بود.
کامل الزیارات باب 62

امام صادق علیه السلامفرمودند:
پدرم از جدّم نقل کردند که فرمودند: کسى که آن حضرت را صرفاً براى خدا و به قصد قربت زیارت کند خداوند متعال از گناهان رهایش نموده و او را همچون نوزادى که مادر زاییده قرار مى‏دهد.
کامل الزیارات باب 62

امام صادق علیه السلامفرمودند:
زائر امام حسین علیه السلام در روز قیامت صد نفر که همگى اهل دوزخ بوده و در دنیا از مسرفین بودند را شفاعت مى‏کند.
کامل الزیارات باب 68


امام صادق علیه السلامفرمودند:
کسى که تسبیح تربت امام حسین علیه السلام را همراه داشته باشد خداوند او را ذاکر و تسبیح کننده محسوب کند، گر چه با آن ذکر نگوید.
به نقل از بحار ج 85


امام صادق علیه السلام فرمودند:
سجده بر تربت حسین علیه السلام حجابهاى هفتگانه را پاره کرده و از بین مى‏برد.
به نقل از مصباح المتهجد

شیخ دیلمى مى‏فرماید:
امام صادق علیه السلام براى اظهار خشوع و خضوع نزد خداى تعالى بر غیر تربت امام حسین علیه السلام سجده نمى‏کرد.
به نقل از ارشادالقلوب


امام صادق علیه السلامفرمودند:
خاک قبر امام حسین علیه السلام شفاى هر دردى است آن تربت بالاترین داروهاست.
به نقل از کامل الزیارات

امام صادق علیه السلام فرمودند:
خاک حرم امام حسین علیه السلام شفاى هر درد و امان از هر ترس است.
به نقل از کامل الزیارات

امام صادق علیه السلام فرمودند:
کام فرزندانتان را به تربت برگیرید که سبب امنیت و باعث محفوظ ماندن آنهاست.
به نقل از کامل الزیارات

امام رضا علیه السلام فرمودند:
چرا وقتى میّت را دفن مى‏کنید و سرش را بر خاک مى‏گذارید در مقابل صورتش و زیر سرش مهرى از خاک ( قبر امام حسین علیه السلام ) نمى‏گذارید؟
به نقل از وسایل ج 2

مرحوم سیدابن‏طاووس مى‏فرماید:
روایت شده که:
"گذاشتن تربت همراه میّت براى او امان است."
به نقل فلاح‏السائل

خداى تبارک و تعالى ؛ بیست و چهار هزار سال پیش از آن که زمین کعبه را خلق نماید، زمین کربلا را آفرید و آن را مقدس و مبارک قرار داد.
نقل از کامل الزیارات


نوشته شده در سه شنبه 87/10/10ساعت 11:34 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

گام‌ به‌ گام‌ با کاروان‌ کربلا

محرم

کاروان‌ کربلا پس‌ از وداع‌ با پیامبر اکرم و حضرت‌ زهرا و امام‌ مجتبی‌(علیهم السلام) شب‌ یکشنبه‌ بیست‌ و هشتم‌ رجب‌ سال‌ شصت‌ هجری‌ مدینه‌ را به‌ سوی‌ مکه‌ ترک‌ نمودند. امام‌ حسین‌(علیه‌السلام) از بیعت‌ با یزید خودداری‌ کرده‌ و شبانه‌ همراه‌ خانواده‌ خویش‌ از مدینه‌ به ‌مکه‌ حرکت‌ نمود. یک‌ جامعه‌ نمونه‌ در این‌ کاروان‌ متجسم‌ بود. در دل‌ تاریکی‌ از کوره‌راه‌های‌ بیابان‌ها گذر کردند و منزل‌ به‌ منزل‌ راه‌ سپردند.

یک‌ ماه‌ و چند روز از بیابان‌ها و کوهستان‌ها گذشتند و در هر منزل‌ از خود، ردّی‌ از روشنایی‌ و کرامت‌ باقی‌ نهادند. روز سوم‌ شعبان‌ سال‌ شصت‌ هجری‌ درست‌ در روز میلاد امام‌ حسین‌ (علیه السلام) کاروان‌ امام‌ به‌ مکه‌ رسید و در محله شعب‌ علی‌ در خانه‌ عباس‌ بن‌ عبدالمطلب‌ اقامت‌ گزید. مردم‌ مکه‌ به‌ استقبال‌ و دیدار خاندان‌ پیامبر(صلی الله علیه و آله) آمدند. در این ‌ایام‌ که‌ در آستانه‌ برگزاری‌ مراسم‌ حج‌ بود بسیاری‌ از مسلمانان‌ از سراسر قلمرو اسلامی‌ به‌ مکه‌ می‌آمدند و این‌ فرصت‌ مناسبی‌ برای‌ امام‌ حسین(علیه‌السلام) و خاندان‌ پیامبر بود تا با مردم‌ صحبت‌ کنند و نسیم‌ آزادی‌ در مکه‌ وزیدن‌ گیرد.

از سوم‌ شعبان‌ تا هشتم‌ ذی‌ الحجه‌ که‌ امام‌ حسین(علیه السلام) از مکه‌ به‌ قصد کوفه ‌عزیمت‌ نمود بیش‌ از چهار ماه‌ در مکه‌ اقامت‌ داشتند. در این‌ مدت‌، مردم‌ گروه‌ گروه‌ با امام‌حسین‌(علیه السلام) تماس‌ می‌گرفتند و ابراز وفاداری‌ و حمایت‌ می‌کردند.

در دهم‌ رمضان‌ نامه‌ای‌ از سران‌ و اعیان‌ کوفه‌ به‌ امام‌ حسین‌ (علیه السلام) رسید که‌ در آن ‌نامه‌ از امام‌ دعوت‌ شده‌ بود به‌ کوفه‌ برود تا کوفیان‌ به‌ رهبری‌ امام‌ با یزید بجنگند.

امام‌ در پاسخ‌ نامه‌های‌ مکرر سران‌ و مردم‌ کوفه‌، مسلم‌ بن‌ عقیل‌ (پسر عموی ‌خود) را به‌ کوفه‌ فرستاد تا میزان‌ صحت‌ گفته‌ کوفیان‌ را به‌ اطلاع‌ امام‌ برساند.

با اعزام‌ مسلم‌ بن‌ عقیل‌ به‌ کوفه‌، هجده‌ هزار نفر از مردم‌ کوفه‌ با امام‌ بیعت‌ کردند و مسلم‌ خبر این‌ بیعت‌ و وفاداری‌ را به‌ امام‌ ارسال‌ داشت‌. لیک‌ با تغییر یافتن‌ حاکم‌ کوفه ‌وضع‌ِ مردم‌ نیز تغییر یافت‌. ابن‌ زیاد از طرف‌ یزید بن‌ معاویه‌ به‌ عنوان‌ حاکم‌ کوفه‌ انتخاب ‌شد و با فریب‌ و توطئه‌ و قتل‌ و کشتار، مردم‌ِ کوفه‌ را از همراهی‌ با مسلم‌ باز داشت‌ تا جایی ‌که‌ مسلم‌ در یک‌ جنگ‌ نابرابر به‌ تنهایی‌ با سربازان‌ ابن‌زیاد جنگید و سرانجام‌ دستگیر و به‌ شهادت‌ رسید.

همزمان‌ با این‌ واقعه‌ و مطلع‌ شدن‌ یزید از نهضت‌ امام‌ حسین‌ (علیه السلام) و فعالیت‌های ‌ایشان‌ سپاهی‌ را به‌ فرماندهی‌ عمر بن‌ سعد جهت‌ دستگیری‌ یا قتل‌ امام‌ حسین‌ (علیه السلام) به ‌مکه‌ اعزام‌ نمود و امام‌ وقتی‌ از ماجرا آگاه‌ شد دیگر نتوانست‌ منتظر رسیدن‌ نامه‌ مسلم‌ بن‌ عقیل‌ باشد و ناچاراً در هشتم‌ ذی‌ حجه‌ مکه‌ را به‌ قصد کوفه‌ ترک‌ نمود.

حرکت‌ کاروان‌ امام‌ از هشتم‌ ذی‌ حجه‌ تا دوم‌ محرم‌ که‌ به‌ کربلا رسید، حرکتی‌ بود برای‌ بیدار نمودن‌ انسان‌های‌ تمامی‌ تاریخ‌. این‌ کاروان‌، منزل‌ به‌ منزل‌ راه‌ می‌سپرد تا آمیزه‌ای‌ از عظمت‌ و عزت‌ و مظلومیت‌ را بر صفحات‌ تاریخ‌ بنگارد و سرانجام‌ این‌ کاروان ‌در دهم‌ محرم‌ 61 هجری‌ حماسه‌ای‌ را آفرید، حماسه‌ عشق‌، حماسه‌ هویت‌ انسانی‌، حماسه‌ عاشورا.


نوشته شده در دوشنبه 87/10/9ساعت 9:13 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

شمار شهدای غزه به بیش از 300 شهید رسید
هولوکاست واقعی در غزه

وزیر بهداشت دولت منتخب فلسطین اعلام کرد که در جنایات دو روز گذشته رژیم صهیونیستی در نوار غزه تاکنون بیش از 300 نفر به شهادت رسیده و دست کم هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.
به گزارش پایگاه خبری المنار، "باسم نعیم" در کنفرانس مطبوعاتی در بیمارستان الشفاء اعلام کرد که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون بیش از 300کشته و هزار زخمی بر جای گذاشته است.
وی تاکید کرد که آمار اولیه این موضوع را تایید می‌کنند اما از سوی دیگر جراحات بیش از صد و هشتاد نفر از مجروحان نیز وخیم گزارش شده است.
نعیم همچنین نسبت به پایان یافتن بیش از 105 نوع دارو و بیش از 225 نوع از تجهیزات پزشکی هشدار داد.
جنایات رژیم صهیونیست در حالی در نوار غزه ادامه دارد که این منطقه به علت تشدید فشار و محاصره این رژیم از دو ماه پیش در قحطی و گرسنگی به سر برده است، پایان یافتن بسیاری از انواع دارو‌ها، کمبود مواد غذایی و فقدان نقدینگی در غزه از دیگر مشکلاتی است که مردم غزه بر اثر محاصره غزه با آن مواجه هستند.

* سه دولت عربی خواهان حمله به غزه بودند
منابع آگاه در امارات متحده عربی فاش کردند که مسؤولان امنیتی سه کشور عربی خواستار تسریع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نابودی حماس شده بودند.
به گزارش پایگاه خبری "النهرین"، مصر، اردن و عربستان سعودی از رژیم صهیونیستی خواسته بودند با حمله به نوار غزه ضربات محکمی بر حماس وارد آورد و با تغییر وضعیت سیاسی غزه اداره امور این منطقه را به تشکیلات خودگردان فلسطین بازگرداند.
به گفته این منابع، این سه کشور عربی از رژیم صهیونیستی خواسته بودند هر چه سریع‌تر طرح حمله به غزه را عملی کند.
این منابع اعلام کردند که مسؤولان امنیتی سه کشور عربی یاد شده از اوایل ماه جاری میلادی در تماس‌های محرمانه با مسؤولان امنیتی اسرائیل اعلام کردند که قدرت حماس در غزه در حال افزایش است و در صورتی که اسرائیل سریعاً وارد عمل نشود دیگر نمی‌تواند با حماس مقابله کند.
این منابع همچنین افزودند: مسؤولان امنیتی مصر، عربستان سعودی و اردن در این تماس‌ها گفته‌اند که ریاض از افزایش قدرت حماس و جهاد اسلامی در غزه شدیداً نگران است و در صورت ادامه این وضعیت حل مسائل بین اعراب و اسرائیل را دشوار می‌کند و به منزله یک برگ برنده برای ایران در معادلات خاورمیانه است و در واقع حماس نسخه حزبالله در غزه است.
بر اساس این گزارش هیأت‌های امنیتی سه کشور یاد شده چند بار در اوایل ماه جاری میلادی با مسؤولان اسرائیلی دیدار و تأکید کرده بودند که تنها راه برای جلوگیری از افزایش قدرت حماس حمله به غزه تا پیش از پیروزی دوباره حماس در انتخابات مجلس قانونگذاری است.


نوشته شده در دوشنبه 87/10/9ساعت 9:9 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

با سلام به همه دوستان عزیز
بدنبال قتل عام مردم مظلوم غزه بدست صهیونیست های ددمنش، امروز دوشنبه 9/10/87 از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، روز عزای عمومی اعلام شده است. ما هم ضمن تسلیت به تمامی ملتها و مسلمانان آزادیخواه، همزمان با ایام سگواری اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، با قرائت فاتحه ای به عزای شهدای اخیر فلسطین می نشینیم.
 


نوشته شده در دوشنبه 87/10/9ساعت 11:33 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
<   <<   6   7   8      
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ