زمستان 91 - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

هر ساله با نزدیک شدن به سال نو، بوی احسان و نیکوکاری به مشام می‌رسد و در این روز چشمهای مستمندان خیره به دستانی است که تا عرش رسیده و پاسخ انتظار آنان را می‌دهند.

عملی که معامله با خداست و کسی که با خدا معامله کرد در دنیا و آخرت سودی زیادی نصیبش خواهد شد که با هیچ چیز در دنیا قابل تعویض نیست

عملی که جدای از اجر معنوی آن انس و الفت را در بین ما زیاد کرده و بذر محبت و عشق در وجود آدمی می کارت و کینه و اداوت را از بین می برد.

ما انسان آفریده شدیم تا به همنوع خود کمک کنیم و در غیر آن چون دیگر حیوانات به خردن و آشامیدن مشغول نباشیم. اشرف مخلوقاتیم اما بی نیاز از هم نیستیم . امروز بکاریم تا فردا درو کنیم، زیرا در روایات اسلامی است که مشارکت در اعمال صالح انسان را از ثواب الهی بهره مند می سازد.

یادم می آید از پدر بزرگوارم رحمت الله علیه که همیشه نطق کلامش بود که اگر به بندگان خدا رحم کنی خدا به تو رحم می کند. چراکه کمک به دیگران از سیره ائمه اطهار (ع) است.

بی جهت نیست در دین اسلام که مظهر اخلاق است نیز این همه به تعاون و همیاری تاکید شده است.

 جا دارد در اینجا برای اهمیت بیشتر این موضوع به روایتی از قرآن  و چند روایت از معصومین اشاره کنیم؛

پیامبر اکرم(ص): هر کسی رفع گرفتاری مومنی را کند و او را به مطلوبش برساند، خداوند خواسته های زیادی از او را برآورده کند که یکی از آن خواسته ها بهشت است و هر کسی اندوهی و مشکلی از مشکلات دنیوی مومنی را برطرف کند خدا در قیامت اندوه هایی را از او برطرف می کند و هر کس مومن گرسته ای را اطعام دهد خداوند از میوه های بهشتی به او می خوراند.

حضرت علی(ع) : "آن کس که با دستی کوتاه ببخشد، از دستی بلند پاداش می‌گیرد" و در کلام گهربار آن حضرت نیز آمده است: "از آن چه فانی است، بخشش کن تا از آن چه پایدار است، عوض گیری" و نیز می‌فرماید: "بخشیدن این مال و ثروت دنیا، ذخیره است و نگهداشتن آن فتنه".

امام صادق (ع) می فرمایند: در پی حاجت مسلمان بودن برای برادر مومن و مسلمان خود بهتر از هفتاد بار طواف خانه خداست. و در جایی دیگر این امام همامبا اشاره با این که؛ بهشت دری دارد به نام احسان و از آن در وارد نمی شود مگر کسی که در دنیا احسان کرده باشد، فرموده است: "نیکوکاری و حسن خلق خانه‌ها را آباد کند و بر عمرها بیفزاید"، "هیچ گناهی بزرگتر از گناه کسی نیست که از احسان به محتاج خودداری کند"، "بهترین نیکی آن است که به محتاج برسد"، "بهترین شکل احسان، بخشش بدون انتظار عوض است"، "هرکس به خاطر احسانش منت گذارد، آن را فاسد کرده است".

خلاصه اینکه روز و هفته نیکو کاری؛ بهانه و یادآوری است برای معامله باخدا

بهانه ای است برای تقسیم شادیها در راه رضای خدا بیاییم در این ایام با همدلی و وفاق به یاد نیازمندان باشیم تا سال را با شادی خود و دیگران به پایان رسانیم و بهار طبیعت را با شادی شروع کنیم.


نوشته شده در چهارشنبه 91/12/16ساعت 9:8 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

 

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح روز دوشنبه 23 بهمن 91 در کلاس درس خارج فقه با تقدیر و تشکر از بصیرت، شجاعت و موقع شناسی ملت ایران در خلق حماسه عظیم مردمی و باشکوه 22 بهمن، این حضور گسترده ی مردمی را حادثه ای بزرگ خواندند و تأکید کردند: حضور همه ی اقشار از پیر و جوان، زن و مرد در صحنه آن هم در شرایطی که 34 سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است، بزرگترین نعمت الهی است که باید همه ی عمر را برای آن شکر گزاری کرد.

 به گزارش رجانیوز، رهبر انقلاب اسلامی ضمن مقایسه ی برگزاری سالگرد جشن پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با سایر کشورهایی که در آن انقلاب رخ داده است افزودند: هنر بزرگ و برجسته این است که در ایران مردم خود، صاحبان انقلاب و کشور هستند و کار برگزاری جشن انقلاب بر دوش خود آنان است،‌ و به همین دلیل مردم از این ثروت عظیم، که مایه ی عزت و استقلال آنهاست حمایت می کنند و هرجا که نیاز باشد حضور خود را نشان می دهند.

 حضرت آیت الله خامنه ای با تشکر از یکایک مردم ایران برای حضور به موقع در صحنه افزودند: درست در لحظه ای که دشمنان استقلال و عزت ملت ایران انتظار داشتند که مردم به ندای انقلاب و ندای جمهوری اسلامی پاسخ ندهند، مردم با حضور خود دشمن را ناکام و مأیوس کردند.
 ایشان با تأکید بر اینکه دشمنان در تبلیغات تلاش می کنند که این صحنه های عظیم مردمی را کمرنگ جلوه دهند افزودند: البته آنان واقعیات صحنه را می بینند و می فهمند و آن را تحلیل می کنند و به این نتیجه می رسند که نمی شود با این ملت مواجه شد.

 

 


نوشته شده در سه شنبه 91/11/24ساعت 8:14 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

گل تقدیم شما درود خداوند بر مردم قدر شناس ایران اسلامی. گل تقدیم شما

گل تقدیم شما همه آمدند و در فجر 34 شرکت کردند. گل تقدیم شما

گل تقدیم شما گل کاشتید. گل تقدیم شما

گل تقدیم شما خدا قوت گل تقدیم شما

 

 


نوشته شده در یکشنبه 91/11/22ساعت 1:44 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 شرکت در راهپیمایی 22 بهمن

 میثاق با ولایت و صیانت از دستاوردهای انقلاب است

که با خون هزاران شهید  

 این درخت تنومند به ثمر نشسته است 

پس چون سالهای گذشته ملت شریف ایران

امید دشمنان را به یاس مبدل خواهند کرد.

 

 

 

وعده ماه یکشنبه 1391/11/22


نوشته شده در جمعه 91/11/20ساعت 9:13 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

فجر است و سپیده حلقه بر در زده است /

 روز آمده، تاج لاله بر سر زده است

.....با آمدن امام در کشور ما /

خورشید حقیقت زافق سر زده است .........

دهه فجر بر فجر آفرینان مبارک

مقام معظم رهبری: دهه فجر آئینه ای است که خورشید اسلام در آن درخشید و به ما منعکس شد .

 


نوشته شده در پنج شنبه 91/11/12ساعت 1:41 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
   1   2      >
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ