پاییز 1388 - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

امام حسین(ع) مرید بی نماز نمی خواهد!

سلام بر حسین و عاشورای حسین(ع)

این روز ها به هر جا از شهر یا روستا قدم می گزاری، چهره ی آن را دگرگون می بینی. چهره ای غم گرفته که در ماتم سید شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش سیاه پوش شده است. جوانان و نوجوانان را می بینی که چون عاشقان جان سوخته در جنب و جوش هستند و به عشق مولایشان در ایستگاههای صلواتی چای، شیر، شربت و . . .

ادامه مطلب...

نوشته شده در یکشنبه 88/9/29ساعت 10:3 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

 23 جمله و کلید واژه مهم سخنان عاشورایی مقام معظم رهبری در آستانه محرم
چرا متنبه نمی شوید؟
1- امام حسین(علیه الصلاه و السلام) برای بیان حقیقت، روشنگری در طول تاریخ، عزیزترین عزیزان خود را بر میدارد وسط میدان می آورد.
2- حق وحقیقت، دشمن دارد؛ بیان حقیقت آسان نیست، دشمنان حقیقت، دنیا دارانند، قدرتمندانند، طواغیب عالمند؛ تا آخر هم، تا زمانی که دولت حقه ی ولی عصر(ارواحنا فداه) ظهور بکند، همین جور خواهد بود.
3- اگر این مودت نباشد، همان بلایی بر سر امت اسلامی خواهد آمد که در دورانهای اول بر سر یک عده ای آمد که همین مودت را کنار گذاشتند، بتدریج اطاعت و ولایت هم کنار گذاشته شد. بنا بر این، این عزاداری هایی که انجام می گیرد، این گریه و زاری ای که می شود، اینها تا آخر لازم است.
4- بیشترین زحمت در صدر اسلام و در زمان پیغمبر، زحمات مربوط به منافقین بود. در زمان امیرالمؤمنین زحماتی بود که از درگیری و چالش حکومت اسلامی با افرادی که مدعی اسلام بودند، به وجود می آمد.
5- شک خواص(در فتنه ها)، پایه ی حرکت صحیح جامعه ی اسلامی را مثل موریانه میجود اساس کارها را مشکل می کند. مشکل کار امیرالمؤمنین، این است، امروز هم همین است.
6- شعارهای طرفداری از امام می دهند، بعد کاری می کنند که در عرصه ی طرفداران آنها، یک چنین گناه بزرگی انجام بگیرد؛ به امام اهانت بشود این، کار کمی نیست؛ کار کوچکی نیست.
7- چرا متنبه نمی شوند؟ وقتی شنفتند که از اصلی ترین شعار جمهوری اسلامی -«استقلال آزادی، جمهوری اسلامی» - اسلامش حذف می شود، باید به خود بیایند؛ باید بفهمند که دارند راه را غلط می روند، اشتباه می کنند؛ باید تبری کنند.
8- وقتی می بینند در روز قدس، به نفع رژیم غاصب صهیونیست و علیه فلسطین شعار داده می شود، باید خودشان را بکشند کنار، بگویند نه نه، ما با این جریان نیستیم.
9- وقتی می بینند همه ی آدمهای فاسد، سلطنت طلب، توده ای، رقاص و مطرب فراری از کشور از اینها حمایت می کند، باید چشمشان باز بشود، باید بفهمند که کارشان یک عیبی دارد؛
10- بالاتر از محکوم کردن کار، حقیقت کار را بفهمید، عمق کار را بفهمید؛ بفهمید که دشمن چه جوری دارد برنامه ریزی می کند، چه می خواهد، دنبال چیست.
11- من تعجب می کنم! کسانی که به برکت انقلاب اسم و رسمی پیدا کردند و همه چیزشان از انقلاب است، می بینید که دشمنان انقلاب چطور بُراق شدند، آماده شدند، صف کشیدند، خوشحالند، می خندند؛ اینها را که می بینید؟ به خود بیائید، متوجه بشوید.
12-  بعضی از این آقایان در دوران اختناق و طاغوت یک سیلی برای انقلاب نخوردند.
13- روزه خوری علنی در روز قدس، در ماه رمضان، می کنند؛ اینها را می بینید، خب بکشید کنار.
14- انتخابات تمام شد، درست هم بود، اشکالی هم نتوانستند بر انتخابات بگیرند و ثابت کنند.
15- کسانی که از اوایل انقلاب یادشان هست، می دانند؛ بعضی بودند از یاران امام و نزدیکان امام که کارشان به مقابله و معارضه ی با امام کشید؛ ایستادند پای اینکه امام را به زانو در بیاورند.
16- من هیچ اعتقادی ندارم به دفع، اعتقاد من به جذب حداکثری و دفع حداقلی است. اما بعضی کأنه خودشان اصرار دارند بر اینکه از نظام فاصله بگیرند. یک اختلاف درون خانوادگی را، درون نظام را یک عده ای تبدیل کردند به مبارزه ی با نظام. البته اینها اقلیتند، کوچکند؛
در مقابل عظمت ملت ایران صفرند.
17- البته نظام، نظام الهی است که خدای متعال لطف خود و حمایت خود را از این نظام به مرات و کرات نشان داده است. تجربه های ما از اول انقلاب همه اش همین را نشان می دهد.
18- ما اگر با خدا باشیم، خدا با ماست.
19- این جهانخواران که امروز در سطح بین المللی با این منطقهای مغلوط می خواهند دنیا را اداره بکنند، مطمئناً به وسیله ی این ملت و به وسیله ی ملتهای مستقل، به حول و قوه ی الهی تودهنی خواهند خورد.
20-  اینها نه اسلام را شناختند، نه این ملت را شناختند، نه این انقلاب را شناختند، نه امام راحل عظیم الشأن ما را شناختند؛ نمی دانند با کی طرف شده اند.
21- ما در خواستمان از مردم و از دانشجوها این است؛ در این قضایای اهانت به امام راحل(رضوان الله علیه)، آرامش شان را حفظ کنند. همه کار با آرامش، اگر یک وقتی لازم بشود، خود مسئولین، آنچه که وظیفه شان باشد، انجام می دهند.
22- دانشجوها موظفند در محیط دانشگاه، افرادی را که منشأ فسادند، اینها و ارتباطات و جهتگیری اینها بشناسند و دیگران را آگاه کنند. این خودش یک تبلیغ درست و صحیحی است.
23- در سطح جامعه، تشنج، اغتشاش، درگیری مصلحت نیست؛ دشمن می خواهد جامعه آرام نباشد، مردم ناراحت بشوند، کلافه بشوند، عصبانی بشوند؛
ما این را نمی خواهیم.
بدانید جوانان عزیز! به فضل الهی خواهید دید که «و امّا ما ینفع النّاس فیمکث فی الارض»، این بنای استوار که هندسه ی آن الهی است، بنای آن هم با دست یک مرد الهی، بقاء آن هم با اراده ی این ملت عظیم و با ایمان این ملت عظیم است، استوار خواهد ماند و انشاءالله  این درخت روز به روز ریشه دارتر خواهد شد و خواهید دید که این مخالفان، این کسانی که با این بنا، با این حق و حقیقت مخالفت می کنند، «فامّا الزّبد فیذهب جفاء و امّا ما ینفع انّاس فیمکث فی الارض» «اینها در مقابل چشم شما انشاء الله نابود خواهند بود.»

بیعت دوباره مردم مشهد با آرمانهای امام و مقام معظم رهبری

مردم بیدار مشهدمقدس امروز جمعه 27/9/88 مصادف با اول محرم چون دیگر هموطنان مان بعد از نماز جمعه در بیعتی دوباره با آرمان‌های امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، در محکومیت اهانت به ساحت امام(ره) راهپیمایی کردند.

در این راهپیمایی مردم هوشیار و همیشه در صحنه مشهد با مشت‌های گره کرده و سر دادن شعارهایی چون "حسین حسین شعار ماست خمینی افتخار ماست"، "حزب فقط حزب الله سید علی روح الله" و "این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده" وفاداری و پایبندی خود به امام(ره) و انقلاب را بار دیگر به رخ معاندان و جریاناتی کشیدند که سعی در سست کردن پایه‌های نظام دارند.
در این راهپیمایی که اقشار مختلف مردمی شرکت داشتند، در اعتراض به سوء استفاده از نام دانشجو و محیط پاک دانشگاه، راهپیمایی‌کنندگان با فریادهای رسا و یکپارچه‌ "فتنه‌گر حیا کن، دانشگاه را رها کن" و "دانشجو، دانشجو حمایتت می‌کنیم" مواضع خود را نسبت به سران فتنه و استکبار جهانی نشان دادند.
لازم به ذکر است در قطع‌نامه‌ای که در انتهای این راهپیمایی قرائت شد بار دیگر بر پایبندی به امام(ره) و انقلاب تاکید شد


نوشته شده در جمعه 88/9/27ساعت 5:15 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

از فــــراسوی ازل تا ابد ای حلـــــــــق بریده

مـــــــــی رود دایــــره در دایره پژواک صدایت

ماه محرم، ماه ایثار و از جان گذشتگی است! ماه عشق و شور و فریاد است! ماه سرافرازی بر فراز نیزه هاست!
ماه آمیختن با خون و آمیختن عشق است.

سلام بر حسین (ع)

سلام بر محرم و عاشورا

 سلام بر ماهی که عدالت در مقابل ظلم و حق در مقابل باطل قیام کرده و به اثبات رسانده است که در طول تاریخ ، همیشه حق بر باطل پیروز شده است.

آری در این ماه اسلام توسط سید مجاهدان و مظلومان زند شد،  و با خون سید شهدا و یاران باوفایش اسلام از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی امیه،  که تا  لب پرتگاه رسیده بود، رهایی بخشید  و با قیام خود در مقابل طاغوت، تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد، وراه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن  دانست. واین خود سرلوح? تعلیمات اسلام است برای ملتها تا آخر دهر.

محرم، ماه حماسه و شجاعت و فداکاری است که خون بر شمشیر پیروز شد

اگرچه در این ما سیدالشهدا (سلام الله علیه) با همه اصحاب و عشیره اش به شهادت رسیدند، لیکن قدرت حق، باطل را تا ابد محکوم ‍«و داغ باطله » بر جبهه ستمکاران و حکومتهای شیطانی زد و به نسل ها در طول تاریخ ، راه پیروزی بر سر نیزه را آموخت.

فرا رسیدن ماه پیروزی خون  بر شمشیر

 بر عاشورائیان  تسلیت باد


نوشته شده در جمعه 88/9/27ساعت 11:15 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
منبع: وبلاگ بداهه / محمد علی مهران فر

جغرافیا هم تکرار می شود
همانگونه که تاریخ
بعد از هزار و اندی سال
هنوز هم که هنوز است آبستن ابوسفیان هاست
و برای خانه نشین کردن علی
هنوز هم که هنوز است
در گوشه و کنار مدینه، سقیفه می سازد
و از طریق عنکبوت های نفوذی
زیر سقف خانه پدری
با روم و شام امروز، نرد خیانت می بازد 

آری
این روزها صهیونیست ها در کرانهء باختری مسجد می سوزانند
و در اقدامی هماهنگ
بعضیها در این کرانه دانشگاه
عکس امام را به آتش می کشند
و در این میان البته...
عجب حالی می کند "العربیه"
و عجب بشکنی می زند "ناتانیاهو"
که الحق و الانصاف تا امروز
این همه در ایران سرمایه نداشته است
سرمایه ای که در قمار یک مشت دلال
با سهام مظلوم بیت المال
یهویی
نسیب فرزندان ناخلف "یَــهُــوَ" شده است

با اینحال بعضی هنوز انکار می کنند
و بعضی در مرغوب بودن مقوای پوستر امام تردید دارند
و خرف تر ها به جای دست های آلوده به لجن
چشم های سرخ مردم را
و صدا و سیما را
به باد شماتت می گیرند
مثل بی بی سی فارسی
که این روز ها عجیب طرفدار امام شده است
همانگونه که صد سال پیش "مستر همفر" *
برای رویاهای ملکه انگلستان
حاضر شد از خیلی چیز های خود بگذرد
مثل "سید جیکاک"** که عمامه سیاه می گذاشت
و روضه امام حسین (ع) می خواند
مثل "لورنس عربستان" که وهابیت
حاصل نگاه های هیز او
به سرزمین آل سعود است

البته خیلی هم نباید تعجب کرد
وقتی زالو ها از تقلب بگویند
و هالو ها باور کنند
وقتی ریتا زپرتی، پارتیزان و انقلابی بشود
و کامبیز کمر طلا خط امامی
وقتی فری و مری... طرفداران همت و باکری بشوند***
و اوباما مسلمان واقعی
از جمهوری امام هم اسلام آن تفریق می شود
و روز قدس...
مشتی روزه خوار به بار می آورد
و زیر دست و پای یابوهای ماهواره ای
عکس های غصه دار امام پاره می شوند...

اصلا این ها ثمره لقمهء حرام در سفره بعضی است
همان ها که از جیب بیت المال
آش کشکشان کباب سلطانی شد
و با افزایش موجودی حساب های ارزی شان،
ریال از چشمشان افتاد
و مثل موش در انبار پنیر
آنقدر خوردند که شکم هایشان دور تا دور مغزشان را گرفت
آری این خاصیت مال حرام است
مال حرام آدم را 
پسر عموی امام حسین (ع) هم که باشی
یزیدی خواهد کرد
و دست های نابکار را 
پیشکش بیعت با نبی (ص) هم که کرده باشی
به خون بی گناه علی اصغر
خواهد آلود 

اما اینجا کوفه نیست
اینجا ایران است
اینجا ام القرای عالم اسلام است
اینجا ایران است و خمینی کبیر
همه هستی ما پابرهنه هاست
و شهادت برای آرمان های او
به شهادت تاریخ
افتخار مستضعفین این مرز و بوم است
اگر باور نمی کنید
که بعید هم نیست باور نکنید
دو قدم بروید تا شهر ری
و از ننه رقیهء تکه دوز
که مصطفی را نذر طول عمر امام کرد
و هنوز هم که هنوز است منتظر یک خبر از اوست
بپرسید..!

منبع: وبلاگ بداهه/ محمد علی مهران فر


نوشته شده در دوشنبه 88/9/23ساعت 7:3 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

به نظر می رسد امروز ذهن خیلی هامون تار عنکبوت تنیده و به تماشا نشسته ایم تا ببینیم چه پیش خواهد آمد.
آنقدر ما را وحشی کرده است که نه حرمتی برای عقیده مان قائلیم و نه قداستی برای حرمتها. دنیا را در کام می بینیم و چشم کینه را بر خودی باز کرده ایم. هیزم بیار معرکه شده ایم، غافل از اینکه داریم خانه خودمان را به آتش می کشیم. نقاب سبز می زنیم، اما حرمت سبز را نگه نمی داریم و خاکستر  بر سر فرزند فاطمه(س) می ریزیم. زنجیره های متعفن تشکیل می دهیم تا از بوی گندش کسی جرئت نزدیک شدن به ما را نداشته باشد.. خدایا چه شده است ما را که به این راحتی قداست می شکنیم. ما که روزی به ظاهر جانفدای ولایت بودیم، امام می شناختیم و او را روح خود بحساب می آوردیم امروزه حتی از دیدن عکس آن بزرگوار وحشت داریم و آن را به آتش می کشیم. آن بت شکنی که روزی عکس های تزویر و نیرنگ را پاره کرد، تندیس های خیالی را شکست! چگونه به خود اجازه می دهیم قداستش را بشکینم؟ به ساحتش اهانت کنیم و باز دم از یار امام بزنیم. نشسته ایم کناری استخاره می گیریم که آیا اطاعت از ولی امرمون بهتر است یا سفیر شیطان بزرگ بودن؟  نیازی به استخاره نیست همان به که سفیر شیطان باشیم چرا که کسی که امام خود را نشناخت، خدای خود را نشناخته است! زیرا او دلبسته ابزار دنیوی است و به سفر اخروی هم اعتقادی ندارد.
اینجا سخن از داستان جدید است که در زنجیره هایی که تشکیل می دهند گاهی متحد الشکل دختر و پسر با تن عریان آلله اکبر هم می گویند. باور کنید گاهی آدمی به فکر می رود که عجب صبری خدا دارد. چگونه است که خداوند از این همه حیله و تزویر نعوذاً بالله کلافه نمی شود! من هم دم از خدا می زنم، او هم و  . . .  مگر بزرگان دین که پیام خدا را به بندگان رساند جملگی به اطاعت از ولی امر دعوت نکرده اند.
چه شده عده ای کج اندیش را که از غیرت حرف می زنند ولی گاهی بدون اینکه به دوست خود  نگاه کنند، تریبون دشمن می شوند. شما که هنوز گاهی از امام و شهدا یاد می کنید و می گویید آنها را بهتر از من و امثال من شناسید. از شهدا می گویید، عکس شهدا به دست می گیرد، ولی عکس شهدا عمل می کنید! بیایید به فرموده امام حسین(ع) اگر دین ندارید آزاد مرد باشید. چه شده است همه چیز را وسیله قرار می دهید تا حرف خود را به کرسی بنشانید. همه را دروغگو فرض می کنید، از قانون حرف می زنید ولی ضد قانون عمل می کنید. در حالی که بزرگ و ولی دارید و بهترین راهنماست نه حرف ولی می پذیریم و نه فهم ولی پذیری دارید.
 راستی از محرم و صفر و ارزشها هم حرف می زنید. از حق و باطل می گویید، از عدالت،  ولی بی عدالتی هم می کنید. خوب هم  می فهمید احیا گر عدالت بعد از سید شهدا در قرن حاضر چه کسی بود. دوست و دشمن او را می شناست. امام(ره) را می گویم، امامی (ره) که چون سرورش سید الشهدا برای عدالت قیام کرده است.
چه شده است شما را که از نفاق می گویید! ولی منافقانه عمل می کنید. گاهی هم دم از اسلام می زنید ولی به احیاگر مجدد آن اهانت می کنید. فراموش هم نکرده اید اسلامی که داشت به حاشیه رانده می شد توسط همین امام راحل (ره) مجدداً زنده  شد.  مگر امام حسین(ع) این چنین نکرد، مگر با خون سید شهدا و یاران باوفایش اسلام از توطئه عناصر فاسد و رژیم بنی امیه،  که تا  لب پرتگاه رسیده بود، اسلام رهایی نیافت. امام خمینی(ره) که امروزه به قداست او اهانت می کنید چنین کرد. او با قیام خود در مقابل طاغوت، چون سید الشهدا تعلیم سازندگی و کوبندگی به بشر داد، و راه فنای ظالم و شکستن ستمکار را به فدایی دادن و فدایی شدن دانست که خود سرلوحه تعلیمات اسلام باشد برای ملتها تا آخر دهر.
آری حق هم همین است که قداستش را بشکنید، عکسش را پاره و به آتش بکشید. چون او نخواست چون مولایش حسین ذلت را بپذیرد و یاد داد که آزاد اندیش باشید و از شیطان و شیطان پرستان هراسی نداشته باشید. . . .
ولی ای امام(ره) بدان که چراغی که تو روشن کردی نخواهیم گذاشت به خاموشی بگرود و پرچمی که برافراشی همواره در اهتزاز خواهد بود. زیرا هنوز یاران و بسیجیان تو زنده هستند و با رهنومدهای ولی امر(مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(حفظ الله) که الگو گرفته  از خوبانی چون شماست، چشم دشمنان این مرز و بوم و بخصوص منافقان و دشمنان دوست نما را کور خواهیم کرد و همواره رهرو راه تو و شهیدانت خواهیم بود. یاحق


نوشته شده در یکشنبه 88/9/22ساعت 1:17 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
   1   2   3   4      >
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ