تابستان 1388 - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

دعای روز نهم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اَللّهُمَّ اجْعَلْ لى فیهِ نَصیباً مِنْ رَحْمَتِکَ الْواسِعَةِ

وَاهْدِنى فیهِ لِبَراهینِکَ السّاطِعَةِ وَخُذْ بِناصِیَتى اِلى مَرْضاتِکَ الْجامِعَةِ

بِمَحَبَّتِکَ یا اَمَلَ الْمُشْتاقینَ.
خدایا قرار ده برایم در این روز بهره‌اى از رحمت وسیعت و راهنمایی‌ام کن در این ماه به‌سوى دلیل‌هاى درخشانت و مرا به‌سوى موجبات خوشنودى همه جانبه‌ات سوق ده به حق محبتت ‌اى آرزوى مشتاقان.

دعای روز هشتم ماه مبارک رمضان

بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُمَّ ارْزُقْنى فیهِ رَحْمَةَ الاْیْتامِ وَاِطْعامَ اْلطَّعامِ وَاِفْشآءَ السَّلامِ وَصُحْبَةَ الْکِرامِ بِطَوْلِکَ یا مَلْجَاَ الاْمِلینَ.
 خدایا روزیم گردان در این ماه مهرورزى نسبت به یتیمان و خوراندن طعام و به آشکار کردن سلام و هم‌نشینى با کریمان به فضل و کرمت اى پناه آرزومندان.

رسول اکرم(ص): آنکس که خودش سیر و برادرش گرسنه و خودش پوشیده و برادرش برهنه باشد ایمان به خدا ندارد

ادامه مطلب...

نوشته شده در شنبه 88/5/31ساعت 6:31 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

برگزیده از کتاب خانواده و مسائل نوجوان جلد اول
سلام دوستان مجموعه کوتاهی از جملات برگزیده از کتاب خانواده و مسائل نوجوان تالیف آقای دکتر علی قائمی را خدمت شما عزیزان تقدیم می کنم. یادآوری این نکته ها برای همه ما مثمر ثمر می باشد.


 * فرزندان ما در سنین بلوغ و جوانی با احساسات و عواطف، بیشتر مأنوسند تا با عقل و منطق قوی.
* به هنگامی که بین پدر و مادر  صمیمیت و صفا نیست، فرزندان لذت و آسایش خود را از منبع دیگری باید جستجو کنند و در این جستجوهاست که گاهی مفاسد عظیم پدید می آید.
* روانشناسان تربیتی قائلند در خانواده هایی که نزاع و دعوا، شکایت و بدگویی وجود دارد، تربیت طفل ناقص می ماند و او معمولاً نابهنجار بار می آید.
*بررسی های جامعه شناسان نشان می دهد که بسیاری از کجرویها و جنایات نوجوانان و جوانان، مربوط به خانواده های از هم گسسته است.
* نوجوان و جوان خود را تحقیر نکنید، زیرا این امر، او را فردی زورگو، متجاوز، خودسر، ناآرام، مردم آزار، شرور و سرانجام مطرود جامعه بار می آورد.
* ابزار مهر و عاطفه، نوازش و تحمل، بیشتر فرزندان شما را می سازد تا تنبه، از آن روش ها بیشتر استفاده کنید.
* شکستن بت پدر در برابر فرزند به همان اندازه خطاست که شکستن بت مادر، پدر حق ندارد همسر خود را در حضور فرزند خفیف کند، به همان گونه که چنین حقی برای مادر در قبال شوهر نیست.
* تحقیرها، حس خشم و کینه و عداوت را تحریک می کنند و آدمی را به خصوص اگر درمراحل نوجوانی و جوانی باشد، به انتقام گیری های وحشیانه وا می دارند.
*مقایسه ها، خود عامل تحقیرند، اینکه وضع فردی را به رخ فرزند خود بکشیم و او را در مقایسه با او کوچک به حساب آوریم، موجب انتقام و تحریک خواهد شد.
* استهزاء نوجوان یا جوان در برابر عملی که نیکو از عهده انجامش بر نیامده، او را به وازدگی و ترک وظیفه خواهد کشاند.
* اینکه تصور کنید و انتظار داشته باشید فرزندان نوجوان و جوان شما هیچ خطایی را مرتکب نشوند و هیچ لغزشی از آنان سر نزند تصور و انتظار بی موردی است.


* به هنگامی که در سن و سال فرزندان خود بوده ایم، شاید خطاهای ما به مراتب بیشتر از فرزندان ما بوده است.
* اگر فرزندان ما از 3 سالگی به کار عادت کنند، در سنین نوجوانی و جوانی، انجام کار برایشان دشوار نیست.
*جوانانی که گرفتار تحقیرند، در مواردی برای خودنمایی و جلب توجه، به ظلم و ستمکاری دست می زنند، به پرخاشگری و بی رحمی می پردازند.
* اینکه شما دختران جوان خود را با دختر همسایه و پسر جوانتان را با جوان دیگر که در شرایط و امکانات دیگر است مقایسه کنید، کاری ناصواب است. از آن بابت که انسانها یکسان و همانند آفریده نشده اند.
* فکر نکنید که فرزندان شما دیگر بزرگ شده و احتیاجی به محبت شما ندارند، انسان در هر سنی که باشد به محبت نیازمند است.
* گاهی بیان این عبارت که تو نالایقی و عرضه نداری، جوان را در ادامه ی راهی که برای نخستین بار در پیش می گیرد، متزلزل می سازد، سعی کنید به جای این عبارت، جمله های سازنده بکار ببرید و به او دل و جرأت دهید.
* همان گونه که اعطای آزادی به نوجوان و جوان ضروری است، محدود کردن او هم ضروری است، آزادی لجام گسیخته و خودسرانه در مکتب ما، امری نارواست و ما آن را نمی پسندیم.
* جوان به تناسب طبع خود، بدنبال آزادی بی قید و شرط است و همه چیز را بی حساب می طلبد، در حالیکه این امر به مصلحت او نیست.
*به هر میزان که سن بالاتر می رود و لیاقت و رشد بیشتر می گردد، جوان از آزادی های بیشتری باید برخوردار گردد و این امری است که والدین در سایه تجربه و تمرین دریابند و اقدام کنند.
* این خطاست که برخی تصور کنند با دادن آزادی های بی بند و بار، می توانند به جوان خدمت کنند، بهمان گونه که خطاست تصور کنند با کنترل های شدید بتوانند آنها را بسازند و هدایت کنند.
* امر و نهی های مکرر، سبب بی اعتباری قول و عمل شما می شود و جوان آن را نوعی تحمیل بر خود می داند و ممکن است آن را پذیرا نگردد.
* اغلب مردم، تربیت فرزندان را در حد مراقبت های جسمانی، تهیه غذا، لباس و مسکن فرزندان می دانند و در آنچه که مربوط به جنبه های اخلاقی و انسانی و نیز جبنه های معنوی است، غافلند.
* جوانان و نوجوانانی که روانی اشباع شده از محبت دارند، هرگز تن به انحراف و فساد اخلاق نمی دهند. شما در باره منشاء بسیاری از انحرافات نسل جوان دقت کنید، اساس آن را اغلب در کمبود محبت می بینند.


نوشته شده در یکشنبه 88/5/18ساعت 11:58 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

ماه شریف شعبان، هشتمین ماه قمری، منسوب به رسول خدا(ص)است.
در شان و عظمت این ماه همین بس که پیامبر اکرم(ص) می فرماید:«شعبان ماه من است و ماه رمضان ماه خدا، هر کس یک روز از ماه من را روزه بگیرد، من در قیامت شفیع او خواهم بود.
آری در این ماه که برای  بسیار با ارزش است، پیامبر(ص) خود نیز روزه می‌داشت و آن را به ماه رمضان وصل می‌کرد.

ماه شعبان، ماه رسول خدا(ص) بر سالکان الی الله مبارکوقایع تاریخی فراوانی این ماه را مزین کرده، اما مهمترین آن ولادت امام حسین و امام علی بن الحسین و امام مهدی و حضرت ابوالفضل علیهم السلام است.

در این ماه با ارزش که بنا به روایاتی یکی از شبهای قدر در این ماه می باشد و آن شب نیمه شعبان است، کسی متولد می شود که خداوند بواسطه او وعده پیروزی به تمامی دوستان، پیامبران و بر گزیدگانش - از زمانی که پدر ما حضرت آدم (علی‌نبینا ‌و ‌آله‌و علیه‌السلام) در زمین ساکن شده - داده است. آن وعده و پیروزی داده شده، آنست که بوسیله او(مهدی موعود(عج)) بعد از پر شدن زمین از ظلم و جور، او زمین را پر از قسط و عدل می نماید و گیتی را از عدالت پر کرده، زمین را پاک می‌نماید و در تمام زمینه‌های دینی و دنیایی حاکمیت دارد.

 سوم شعبان ولادت با سعادت امام حسین(ع) و روز پاسدار

چهارم شعبان ولادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز

پنجم شعبان ولادت با سعادت امام سجاد(ع) و روز خبرنگار

یازدهم شعبان ولادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان

و پانزدهم شعبان ولادت با سعادت ولی عصر، حضرت مهدی موعود(عج)

بر همه مسلمانان مبارک

 سلام بر همه دوستان عزیز، در این ماهای عزیز سخت نیازمند دعای شما خوبان هستم

ما را از دعای خیرتان محروم نفرمایید

فدای همه شما

پیروز باشید


نوشته شده در شنبه 88/5/3ساعت 6:9 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

ستاره ای بدرخشید وماه مجلس شد         دل رمیده ما انیس و مونس شد

نگارمن که به مکتب نرفت وخط ننوشت        بغمزه مسئله آموز صد مدرس شد

ببوی او  دل  بیمار عاشقان  چو صبا             فدای عارض نسرین وچشم نرگس شد


بعثت پیام آور وحی، پیامبر نور و رحمت بر مسلمانان جهان مبارک باد 

ادامه مطلب...

نوشته شده در دوشنبه 88/4/29ساعت 10:14 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
امام على علیه السلام در  13 رجب  سال سى‏ام عام الفیل در درون کعبه یعنى خانه خدا دیده به جهان گشود.
نام پدر آنحضرت ابو طالب فرزند عبد المطلب بن هاشم بن عبد مناف و مادرش هم فاطمه دختر اسد بن هاشم بود که بنا بر این امام على علیه السلام از هر دو طرف هاشمى نسب می باشد.
تولد آن حضرت در درون خانه کعبه عجیب و بی سابقه است
 امیرالمؤمنین على (ع) به دو کنیه ابو الحسن و ابو الحسین نامیده می شود. چنانکه امام حسن (ع) در حیات پیامبر پدرش را با کنیه ابو الحسین و امام حسین (ع) او را با کنیه ابو الحسن مى‏خوانده‏اند. پیامبر نیز وى را با هر دوى کنیه‏ها خطاب مى‏کرده است.
یکى دیگر از کنیه‏هاى امام على (ع) ،ابو تراب است که آن را پیامبر برگزیده و بر وى اطلاق کرده بود.
القاب امام على (ع) نیز، مرتضى، حیدر،امیر المؤمنین و انزع (و یا اصلع) (کسى که اندکى از موى جلوى سرش ریخته باشد.) و بطین (کسى که شکمش بزرگ است.) و وصى بود.آن حضرت به لقب اخیر خود در نزد دوستان و دشمنانش شهره بود.
سیزده رجب سال روز ولادت امیرالمومنین، امام المتقین، یعسوب الدین و مولی الموحدین، یعنی تنها کسی که در میان تمام بندگان خدا، در خانه خدا به دنیا آمد، مبارک باد

نوشته شده در دوشنبه 88/4/15ساعت 12:10 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
<      1   2   3      
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

دیکشنری

.

کد جمله های عاشقانه

کد جمله های عاشقانه


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ