امام خمینی و خیزش جهانی اسلام - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

امام خمینی و خیزش جهانی اسلام


بر گرفته از کتاب عصر امام خمینی
(میر احمد رضا حاجتی )
هْوالذى اَرسَلَ رَسُولَه بِالهُدی وَ دینِ الحَقِ لِیُظْهَِرهُ عَلی الدینِ کُلِه ولوکَرِه المْشْرِکُون.

با وقوع انقلاب عظیم اسلامی به رهبری ابرمردی که ایمان و عرفان و شجاعت اش ریشه در تعالیم و تربیت قرآنی اهل بیت عصمت و طهارت داشت, بار دیگر وعده های برحق و بشارت آمیز خداوند سبحان مبنی بر دفاع از ایمان آورندگان عملی گشت و خورشید پرفروغ اسلام بر بشر معاصر پرتو افشانی نمود و در عرصه های مختلف زندگی مسلمانان سراسر جهان حیات مجدد یافت و جوامع اسلامی تولید مجدد جنبش های اسلامی را تجربه نمودند. چنان چه تحلیل گران وقایع بین المللی تصریح می نمایند:  آثار انقلاب اسلامی از مرزهای ایران فراتر رفته است. ]این انقلاب[ بزرگ ترین منبع الهام دهنده برای جنبش های سیاسی و اسلامی در خاورمیانه وجهان بوده است.  
حیات دوباره شعائر اسلامی, رویکرد مسلمانان, به ویژه نسل جوان, به تفکر اسلامی, پیروزی اسلام گرایان در انتخابات مجالس و شهرداری های کشورهای اسلامی, تشکیل دولت هایی با اهداف و شعارهای اسلامی, و حضور انبوه مسلمانان در محافل مذهبی, تنها بخشی از آثار روح خودباوری مسلمانان است که حضرت امام خمینی با نفس مسیحایی خود در پیکر نیمه جان جوامع اسلامی دمیدند؛ همان گونه که مقام معظم رهبری فرمودند:
 امام بزرگوار با این انقلاب, مسلمانان را نشاط بخشید و اسلام را زنده کرد و امروز اسلام آرزو و آمال نسل های جوان و یا کارکشته و روشنفکران است.  
اما در عین حال آن چه اکنون بیش از هر چیز تعجب تحلیل گران بین المللی را برانگیخته و توجه صاحب نظران را به شدت به خود معطوف داشته تاثیرات وسیع و غیر منتظره ای است که انقلاب اسلامی در میان غیرمسلمان به ویژه در جوامع غربی برجای گذاشته است.
هر تحلیل گر منصفی با بررسی و تحلیل همه جانبه پدیده فوق, بر این مطلب واقف می گردد که امام خمینی(ص) با طرح اندیشه متعالی اسلام و دعوت جهانیان به آن, فصل جدیدی در تاریخ حیات دینی و معنوی انسان معاصر گشودند.
 


نوشته شده در پنج شنبه 88/11/8ساعت 7:1 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ