19 بهمن روز نیروی هوایی گرامی باد - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

. . . عظمت رویداد با شکوه 19 بهمن نه تنها در خاطره نسل انقلاب بلکه در اذهان نسل های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منورخواهد ماند . . . .  

عکس تاریخی بیعت بخشی از پرسنل نیروی هوایی با امام خمینی (ره) در سال 57

19 بهمن سال  1357  تجلی  وفاداری نیروی هوایی ارتش به آرمان های انقلاب و نبرد علیه متجاوزان است.  در این روز بزرگ،  جمع زیادی از پرسنل نیروی هوایی که باور به ارزشهای اسلامی و خواسته های به حق مردم داشتند و این امر در ضمیرشان ریشه داشت، با انجام حرکتی متهورانه ومهم با لباس رسمی در مدرسه رفاه، اقامتگاه امام خمینی (ره) حضور یافتند و  وفاداری خویش را به امام و آرمانهای انقلاب اسلامی  ابراز نمودند. این نیروهای مسلمان، متعهد و انقلابی به رغم آنکه یک سازماندهی ریشه دار آنان را به رژیم وابسته پهلوی، متصل کرده بود، در عمل ثابت کردند که بخشی از مردم هستند و شجاعانه به جبهه وسیع و میلیونی انقلاب اسلامی پیوستند.

این اقدام که در نوع خود  حرکت شگرفی از سوی بخشی تاثیرگذاراز ارتش بود، خشم برخی از فرماندهان نطامی را بر انگیخت و مایه مخالفت ها و درگیری های بعدی گارد شاهنشاهی با نیروی هوایی شد. انجام چنین امری از سوی نظامیان در آن فضای سراسر اختناق  خود مایه بسی مباهات است. با این حال فرماندهان نظامی ارتش در صدد تکذیب اقدام این گروه بر آمدند اما عکس معروفی که بعد از ظهر همان روز در صفحه روز نامه  کیهان منتشر شد و امام خمینی(ره) نیز آن را تایید کرد طشت رسوایی فرماندهان شاهی از بام بلند دروغ گویی بر زمین افتاد و سیلی محکمی به صورت زرد و بی خون ارتش وابسته به آمریکا نواخته شد.

افتخار برای این پرسنل شجاع و مقتدر همین بس که امام خمینی(ره) در جمع گروهی از پرسنل نیروی هوایی  از آنها به عنوان سربازان ولی عصر(عج) یاد گرد و فرمود: درود بر شما که قدر نعمت خدا را دانستید و به دامن قرآن پیوستید. درود بر شما که ترک کردید حکومت طاغوت را و به حکومت ا... پیوستید... باید این نهضت را حفظ کنید تا ان شاء ا... آخر نقطه و نهایت که قیام یک حکومت عدل انسانی اسلامی به جای یک حکومت طاغوتی است.

از شکننده‌ترین ضربات بر پیکر رژیم شاهنشاهی، حرکت شجاعانه پرسنل نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن 1357 بود که بحق می‌توان آن را از ایام الله نامید.

آری عظمت رویداد با شکوه 19 بهمن نه تنها در خاطره نسل انقلاب بلکه در اذهان نسل های آتی این کشور نیز همیشه به عنوان یک حماسه جاویدان متجلی و منورخواهد ماند .

این واقعه از جهتی موجب شفافیت هرچه بیشتر پیوند ناگسستنی و اتصال قوای مسلح به توده های مردمی بود و از طرفی افتخار جاودانه برای نیروی هوایی که پیشقراول نیروهای مسلح در وحدت و همدلی با رهبری معروف شدند می باشد.  وقایع 19 و 20 بهمن 1357 به دنیا نشان داد که ارتش ایران با رهبری انقلاب و آرمانها و ارشهای آن بیعت کرده و در صف توده های میلیونی قرار گرفته است.

با پیروزی انقلا ب اسلامی نیروهای ارتش ایران از قید وابستگی و فرمانبری از مستشاران امریکایی رهایی یافته و زندگی و هویت مستقلی را پی نهادند.

چنانچه این نیروهای فداکار و شلحشور در جریان جنگ تحمیلی نیز، رشادت های کم نظیری از خود نشان دادند.

دهه فرخنده فجر و سالگرد انقلاب اسلامی شکوهمند ایران بار دیگر مجالی است که یاد و خاطره وفاداری نیروهای متعهد و انقلابی ارتش جمهوری اسلامی بخصوص پرسنل غیور نیروی هوایی به میثاق های انقلاب اسلامی و رزم شجاعانه آنان در برابر دشمن متجاوز را گرامی داریم.

ما نیز به نوبه خود این روز بزرگ را به کلیه پرسنل ارتش جمهوری اسلامی بخصوص پرسنل نیروی هوایی و مردم قهرمان تبریک گفته و از خداوند منان برای حافظان آسمان توفیق روز افزون خواستاریم.


نوشته شده در جمعه 87/11/18ساعت 8:48 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ