چرا باید بگوییم "امام خامنه ای"؟ (قمست اول) - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

شما هر لعنی که به ...... بکنید، این قدر جگر دشمنان نمی‌سوزد که بگویید «امام خامنه‌ای»
منبع : خبرگزاری صدای افغان(آوا)
   متن زیر قسمتی از سخنان یکی از شخصیت های سیاسی دینی کشور عزیزمان ایران است که در خبرگزاری صدای افغان منتشر شده است. اگرچه جملاتی از این متن به انتقاد از شخصیت هایی پرداخته اما بدون اینکه جانب این یا آن را تایید یا تخطئه کنیم [با توجه به اینکه تمام شخصیت های درون نظام جمهوری اسلامی ایران برای همه ما محترم و قابل قدر می باشند] از آنجایی که اصل صحبت پیرامون اهمیت کلمه امام گفتن مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای و نگفتن این کلمه، برای ما جالب آمد، به همین دلیل جهت اطلاع دوستان،  عین متن منتشره را مجدداً در این وبلاگ به دست نشر می سپارم
***
اصل «امامت‌محوری» مهم‌ترین کلیدواژه بود. سیستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامی بود که در عرصه‌ی سیاست احیا شد.
ده سال هر کا
ری کردیم، یک رسانه‌ی غربی پیدا شود که بگوید «امام خمینی»، نشد! همه می‌گفتند "آیت‌الله خمینی".
سال 59 به یکی از اساتید یهودی آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌های شما نمی‌گویند امام خمینی؟». خنده‌ای کرد و گفت «آخر م
ا بعضی چیزها را متوجه شدیم!». کیف‌اش را باز کرد و یک کتاب درآورد. ترجمه‌ی آلمانی کتاب «ولایت فقیه» امام بود. گفت «آقای خمینی یک تئوری جهانی دارد. وقتی ما بگوییم "امام"، ایشان بین کشورهای دنیا شاخص می‌شود. چون کلمه‌ی "امام" قابل ترجمه نیست. ولی وقتی بگوییم "رهبر"، این کلمه در فرهنگ غرب بار منفی دارد. دیگر ما ایشان را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار می‌دهیم. کلمه‌ی "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ی "امام" به نفع آقای خمینی است. از طرف دیگر اگر ایشان یک جایگاه دینی دارد، ما به ایشان می‌گوییم "آیت‌الله"، اما "امام" یک بار معنوی دارد! از طرفی، ایشان آن طور می‌شود امام امت اسلامی که مسلمان‌های دنیا را دور خودش جمع بکند!». با این صراحت این را به من گفت.
یک رسانه‌ی غ
ربی یا شرقی را پیدا نمی‌کنید که گفته باشد «امام خمینی». آن موقع ما امتحان کردیم رسانه‌های غربی آیا می‌پذیرند ما یک آگهی بدهیم به نام «امام خمینی»؟ می‌خواستیم 60،000 مارک بدهیم که یک آگهی چاپ کنند، قبول نکردند!
پایان قسمت اول

نوشته شده در چهارشنبه 89/1/18ساعت 12:42 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ