تابستان 91 - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

 مژده به گرفتاران و حاجتمندان،

 

 نیمه ماه رمضان است، نیمه ماه ضیافت الله

و میلاد کریم اهل البیت، کریم کریمان، امام حسن مجتبی(ع).

تولد بخشنده ای شریف که مدال کرامت بر سینه دارد

و آمده است تا ببخشد.

گل ارادت به پایش بریزیم که حجت و محبوب خداست،

 سبط پیامبر و پور علی و نور چشم فاطمه‌ی زهراست.

او امام حسن مجتبی(ع) است و هیچ سائلی را ناامید نخواهد کرد.

 

بچه های باخرز

 او نوری از انوار الهی است که نیمه رمضان سال سوم هجرت مدینه را غرق نورکرده است. متشأ نور، منزل علی و فاطمه است که با تولد نوزادی اطهر به نام حسن تجلی یافته است. حسن فرزند امیرمؤمنان علی بن ابیطالب(ع) و مادرش سرور زنان عالم فاطمه زهرا (س) دختر پیامبر خدا(ص) است .
در فصل خدا او اولین پسری است که خداوند متعال به علی(ع) و فاطمه(س) عنایت کرده و موجب شادی پیامبر(ص) شده است. او آنقدر عزیز است که نبی خدا(ص) بلافاصله پس از ولادتش او را گرفت و در گوش اذان و اقامه گفت. سپس برای او گوسفندی قربانی کرد، سرش را تراشید و هم وزن موی سرش نقره به مستمندان داد که از آن هنگام آیین عقیقه و صدقه دادن سنت شد.
پیامبر(ص) نام او را از سوی خداوند"حسن" نام نهاد، نامی که در جاهلیت سابقه نداشت. کنیه او را ابومحمد نهاد و در موردش فرمود: خداوندا! من او را دوست دارم تو نیز دوستش بدار.
او دومین اختر آسمان امامت و ولایت است که با القابی چون سبط، سید، زکی، مجتبی خوانده می شود.
امام حسن مجتبی (ع) از هر جهت حسن بود.
در ارتباط با خدا عابدترین، زاهد ترین و برترین مردم زمان خویش،
در جود و بخشش، بخشنده ترین، بطوری که در طول عمر دو بار تمام اموال و دارایی خود و سه بار نیمی را در راه خدا بخشید.
او تواضع از پدر و پدر بزرگ خود به ارث برده و همانند آنان با مستمندان بر سر یک سفره می نشست
آری مولود خجسته رمضان در ماه خدا، تنهاترین فرزند آسمانی است که خُلق نیکوی سرمدی دارد و رسول رحمت با نشاندنش بر شانه های خویش، بر او مباهات می کند.

میلادش بر همه رهروان راهش تبریک و تهنیت باد


نوشته شده در جمعه 91/5/13ساعت 6:36 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
سر گذشت مسلمان شدن سوپر میلیاردر ایتالیایی در کتاب هدیه مسیح
ماجرای ادواردو، تلنگری است به کسانی که ممکن است به‌ خاطر امکانات مادی، از ارزش‌های والا دوری کنند و حجتی شد برای بسیاری از افراد که مراقب دین خود باشند.

تنها خارجی که امام پیشانی او را بوسید

در بخشی از کتاب هدیه مسیح برگرفته از زندگی ادواردو آنیلی می خوانیم: «چشمم افتاد به قرآن، شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم،احساس کردم که این کلمات نورانی است.»

 به گزارش  شبستان، چاپ چهارم کتاب هدیه مسیح تالیف مصطفی غفاری ساروی توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی با قیمت هزار تومان به چاپ رسید. 

مسلمان شدن ادواردو آنیلی، فرزند سوپرمیلیاردر ایتالیایی‌، با پدری مسیحی کاتولیک و مادری یهودی و ایستادگی او بر یافته، باور و ایمان خویش، به‌رغم تهدید به محرومیت از ثروتی افسانه‌ای و شهادت مظلومانه‌ی او به خاطر استواری در عقیده به‌ دست خبیث‌ترین افراد روی زمین یعنی صهیونیست‌ها، به شدت مورد توجه افکار عمومی ایران، به‌ویژه جوانان این مرز و بوم قرارگرفت و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها و الگویی از ایمان و ایثار مبدل ساخت.

ادواردو آنیلی در 6 ژوئن 1954 در نیویورک به دنیا آمد.او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک در ویلز در کشور بریتانیا گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ‌التحصیل شد.

خانواده آنیلی پدرش سناتور جیانی آنیلی ثروتمند ایتالیایی و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو، ایویکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکتهای طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل‌رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر این‌ها چندین شرکت ساختمان‌سازی، راه‌سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگردسازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهام‌داران اصلی آن‌ها است.

نخستین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمد حسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سالهای 1358 تا 1361) از طریق تلویزیون ایتالیا بوده‌است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و پیوند دوستی بین آن‌ها ایجاد می‌شود.

در بخشی از کتاب هدیه مسیح می خوانیم: «دکتر قدیری در مورد نخستین ملاقاتش با ادواردو می‌گوید: « بعد از یک میزگرد مطبوعاتی که برگزار کردیم -به عنوان رایزن مطبوعاتی سفارت ایران-، یک روز یک‌شنبه در حالی که من در اقامت‌گاه سفارت بودم، دربان سفارت گفت که یک جوان ایتالیایی آمده و می‌خواهد شما را ببیند. من هم گفتم اگر می‌شود به او بگویید فردا برای ملاقات بیایند. ولی بعد از لحظاتی دربان سفارت دوباره زنگ زد که این جوان می‌گوید خدا هر در بسته‌ای را می‌گشاید. من هم گفتم در را باز کنند و خودم هم رفتم به استقبال‌اش. جوان قدبلند لاغری بود که با یک موتور گازی کهنه آمده بود و خودش را ادواردو آنیلی معرفی کرد. من بدون این‌که انتظار جواب مثبتی از او داشته باشم، از او پرسیدم که شما با خانواده? آنیلی معروف، نسبتی دارید و او گفت که من پسرش هستم.»

زمانی که فخرالدین حجازی (منتخب اول نخستین مجلس شورای ملی ایران از حوزه تهران، و نیز نماینده دوره‌های دوم و سوم مجلس تهران، از سخنرانان مذهبی فعال قبل از انقلاب ایران، از جمله از سخنرانان پراقبال حسینیه ارشاد بود.) در سال 1359 به ایتالیا سفر می‌کند و با ادواردو آشنا می‌شود، از او می‌خواهد که یک بار دیگر تشرف خویش را به تشیع اعلام نماید. سپس فخرالدین حجازی نام مهدی را برای او انتخاب می‌کند. او در مکاتبات خود از نام هشام عزیز که سال‌ها از آن استفاده کرده بود، استفاده می‌کرد و در مکالمات خود با دوستان ایرانیش از نام مهدی بهره می‌گرفت.

ادواردو همواره به دنبال این بود که دوستان و بستگانش را با اسلام آشنا کند. به دعوت او دوستش، لوکا گائتانی لاواتلی اسلام آورد و مسلمان شد. او مدتی در ایتالیا منزوی بود و در یک آپارتمان در شهر رم زندگی می‌کرد.او چند بار به ایران سفر کرده و با سید روح الله خمینی و سید علی خامنه‌ای دیدار کرده و به زیارت علی ابن موسی رضا، امام هشتم شیعیان رفت ادواردو تنها خارجی بود که امام پیشانی او را بوسید.
15 نوامبر سال 2000 (24 آبان 1379) جسد ادواردو در زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا شد، ظاهر قضیه نشان می‌داد که وی از روی پل به پائین پرت شده‌است.

آثار زیادی پیرامون او تهیه شده‌است. از آن جمله فیلم ادواردو است. کتاب‌های زیادی نیز راجع به شخصیت و زندگی او نوشته شده‌است که از آنها می‌توان به کتاب هدیه مسیح (سیری در زندگی ادواردو آنیلی) از انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی اشاره کرد.

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید: در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتاب‌ها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده‌است. آنرا برداشتم و شروع کردم به ورق زدن و آیاتش را به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است و نمی‌تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم، آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می‌فهمم و قبول دارم.

ماجرای ادواردو، تلنگری شد به کسانی که ممکن است به‌ خاطر امکانات مادی، از ارزش‌های والا دوری کنند و حجتی شد برای بسیاری از افراد که مراقب دین خود باشند. لوح فشرده‌ی مستند ادواردو که به شرح زندگی، اسلام آوردن و شهادت او پرداخته و از سیمای جمهوری اسلامی ایران بارها پخش شده، دست‌به‌دست توزیع شده است.

نوشته شده در چهارشنبه 91/5/11ساعت 9:18 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

دو کشور ایران و عربستان اجازه ندادند پرچمشان به شکل نماد بازی های المپیک 2012 تغییر کند. این نماد که عدد «2012» را به عنوان سال برگزاری بازی ها، به شکل خاصی (کلمه zion به معنی صهیون) نشان می دهد، طوری است که اگر پرچم دو کشور ایران و عربستان با آن تلفیق می شد، کلمه «الله» و «الله اکبر» در پرچم ایران و «لا اله الا الله محمد رسول الله» در پرچم عربستان از حالت خود خارج می شد. به همین دلیل دو کشور ایران و عربستان اجازه نداده اند پرچشمان با عدد «2012» تلفیق شود.
 
موضوعات مرتبط: اخبار فرهنگی واجتماعی، تصاویر برگزیده

نوشته شده در چهارشنبه 91/5/11ساعت 8:44 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

بازخوانی خطبه شعبانیه رسول اکرم (ص)

 فضایل ماه مبارک رمضان

 

 در آخرین روزهای ماه شعبان رسول گرامی اسلام ضمن ایراد خطبه ای برای مردم، به بیان فضایل و اهمیت ماه مبارک رمضان پرداختند و وظایف یک مسلمان واقعی و مؤمن حقیقی را برای تمام نسلها در طول تاریخ تشریح کردند. این توصیه ها چراغی روشن فراروی همه کسانی است که قصد دارند با شست وشوی جان و روح خویش در جاری زلال ماه مبارک رمضان، لیاقت قرب به درگاه ذات یاری تعالی را بیابند و در ردیف مهمانان حقیقی ضیافت الله قرارگیرند.

 ترجمه این خطبه را بخوانید:

 

 ای مردم!

 ماه خدا با برکت و رحمت و آمرزش به سوی شما رو کرده است.

 ماهی که نزد خدا، بهترین ماههاست و روزهایش بهترین روزها و شبهایش بهترین شبها و ساعتهایش بهترین ساعتهاست.

 ماهی که در آن شما را به مهمانی خدا دعوت کرده اند و شما در آن از اهل کرامت خدا شده اید.

 نفسهای شما در آن ثواب تسبیح و ذکر خدا دارد و خواب شما ثواب عبادت.

  اعمال شما در آن پذیرفته است و دعاهای شما مستجاب، پس، از پروردگار خویش با نیت های راستین و دلهای پاک، بخواهید که توفیق روزه این ماه و تلاوت قرآن در آن را به شما عنایت فرماید. شقی و بدبخت، آن کسی است که در این ماه بزرگ، از آمرزش خدا بی بهره شود.

 

 در این ماه با گرسنگی و تشنگیتان، گرسنگی و تشنگی روز قیامت را بیاد آورید.

  به فقیران و درماندگان کمک و تصدیق کنید.

 به پیران و کهنسالان احترام ارج بنهید.

 به کودکانتان ملاطفت و مهربانی کنید.

 با خویشاوندان رفت و آمد داشته باشید.

 زبان خود را از گفتار ناشایست نگاه دارید.

 دیدگاه خود را از دیدن ناروا و حرام بپوشانید و گوش هایتان را از شنیدن آنچه نادرست است، بازدارید.

  با یتیمان مردم مهربانی کنید تا بعد از شما با یتیمان شما مهربانی کنند.

 از گناهان خود به سوی خدا توبه و بازگشت کنید.

 در اوقات نماز، دستهای خود را به دعا بردارید، زیرا که وقت نماز، بهترین ساعتهاست و در این اوقات، حق تعالی با رحمت، به بندگانش می نگرد و اگر با او مناجات کنند، پاسخشان دهد و چنانچه او را ندا کنند لبیکشان گوید و اگر از او بخواهند عطا کند و چون او را بخوانند مستجابشان گرداند.

 

 ای مردم!

 جانهایتان در گرو اعمال شماست. پس با طلب آمرزش از خدا، آنها را از گرو، خارج کنید.

 پشت شما از بار گناهان سنگین است، پس با طول دادن سجده ها، آنها را سبک گردانید و بدانید که حق تعالی به عزت خود سوگند یاد کرده است که نمازگزاران و سجده کنندگان در این ماه را عذاب نکند و در روز قیامت آنها را از آتش دوزخ در امان دارد.

 

 ای مردم!

 هرکه از شما روزه دار مؤمنی را در این ماه افطار دهد، نزد خدا پاداش بنده آزاد کردن و آمرزش گناهان گذشته اش را خواهد داشت.

 برخی از اصحاب گفتند: یا رسول الله! همه ما قادر به انجام آن نیستیم. حضرت فرمود: با افطار دادن روزه داران، از آتش جهنم بپرهیزید، اگر چه به نصف دانه خرما و یا به یک جرعه آب باشد.

 

 ای مردم!

 هر که اخلاق خود را در این ماه نیکو کند، از صراط، آسان بگذرد، آن روز که قدمها، بر آن بلغزد.

 هر که در این ماه کارهای غلامان و مستخدمان خود را سبک گرداند، خدا در قیامت حساب او را آسان کند.

 هر که در این ماه از آزار رساندن به مردم خودداری کند، حق تعالی، روز قیامت، خشم خود را از او باز دارد.

 

 هر که در این ماه یتیم بی پدری را گرامی دارد، خدا او را در قیامت عزیز گرداند.

 هر که در این ماه صله رحم کند و با خویشان بپیوندد، خدا او را در قیامت به رحمت خود واصل گرداند و هر که در این ماه رابطه اش را با خویشان خود قطع کند، خداوند در قیامت رحمت خود را از او دریغ نماید.

 

 هر که در این ماه نماز مستحبی بپا دارد، خداوند او را از آتش جهنم برهاند و کسی که نماز واجبی بجا آورد، خداوند ثواب هفتاد نماز واجب در ماه های دیگر را به او عطا کند.

 هر که در این ماه بسیار بر من صلوات فرستد، خداوند کفه سبک اعمال او را سنگین گرداند.

 کسی که در این ماه یک آیه از قرآن تلاوت کند، ثواب کسی را دارد که در ماه های دیگر قرآن را ختم کرده باشد.

 

 ای مردم!

 درهای بهشت در این ماه گشوده است، از پروردگار خود بخواهید که آنها را بر روی شما نبندد و درهای جهنم در این ماه بسته است، از خدا بخواهید که آنها را بر روی شما نگشاید.

 شیاطین در این ماه در غل و زنجیرند. از خدا بخواهید که آنها را بر شما مسلط نگرداند.

 علی(ع) می فرماید: در این حال از جا برخاسته و عرض کردم، ای پیامبر خدا! برترین اعمال در این ماه چیست؟

 حضرت فرمود: ای ابالحسن! برترین اعمال در این ماه پرهیز از محرمات است.

 (وسایل الشیعه، کتاب روزه، بحارالانوار، ج96 ص157

 


نوشته شده در پنج شنبه 91/4/29ساعت 10:41 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |

بخوان دعای فرج را دعا اثر دارد
دعا, کبوتر عشق  است بال و پر دارد
بخوان دعای فرج را و عافیت بطلب
که روز گار بسی فتنه زیر سر دارد
بخوان دعای فرج را که صبح نزدیک است
خدای را شب یلدای غم , سحر دارد
بخوان دعای فرج را به شوق روز وصال!
مسافر دل ما نیت سفر دارد
بخوان دعای فرج را ز پشت پرده ی اشک
که یار گوشه ی چشمی به چشم تر دارد!
بخوان دعای فرج را که یوسف زهرا
ز پشت پرده ی غیب به ما نظر دارد
بخوان دعای فرج را که دست مهر خدا
حجاب غیبت از آن روی ماه بردارد

خداخالق عشقه! محمدگل عشقه;
علی مظهرعشقه; زهرا وجودعشقه; حسن نمادعشقه; حسین سالارعشقه; عباس ساقی عشقه; زینب شاهد عشقه; سجاد راوی عشقه; باقر عالم عشقه: صادق احیای عشقه; کاظم صابرعشقه; رضا ضامن عشقه; تقی جمال عشقه; نقی پاکی عشقه; حسن بقای عشقه; ; اینم دعای عشقه
:
اللهم عجل لولیک الفرج میلادمنجی عالم بشریت مهدی موعود(عج)پیشاپیش مبارک باد."التماس دعا"


نوشته شده در چهارشنبه 91/4/14ساعت 1:2 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
<      1   2   3   4   5      >
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ