هفته دفاع مقدس گرامی باد - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

هشت سال جنگ یادآور هشت سال مردانگی - هشت سال رشادت و فداکاری شهدا و ایثارگرانی است که با افتخار آفرینی خود این ثبات و امنیت و آرامش را را برای ما به ارمغان آوردند. یاد و خاطر این پویندگان راه حقیقت گرامی باد.

 هفته دفاع مقدس گرامی باد

31شهریور یادآور  جنگی است که در سال 1359 رژیم بعث عراق به سرکردگی صدام معدوم به ایران اسلامی تحمیل کرد. در این روز صدام معدوم چند روز پس از  پیمان الجزایر در برابر دوربین‌های تلویزیون بغداد این پیمان را باطل اعلام کرد و پس از پاره نمودن آن، درنطقی با تأکید بر مالکیت مطلق کشورش بر اروند رود (که وی آن را شط‌العرب نامید) و ادعای تعلق جزایر ایران به «اعراب» جنگ را از زمین، هوا و دریا علیه ایران اسلامی آغاز کرد. جنگ ناخواسته و نابرابری که تنها پس از 19 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی و در حالی که هنوز ارتش ما از هم پاشیده بود اتفاق افتاد و مردم ایران دوران نقاهت پس از انقلاب را می‌گذراندند و طبعاً به بازسازی کشور و آرامش و سازندگی می‌اندیشیدند و هیچ گونه آمادگی جنگی نداشتند.
به هر حال جنگ آغاز شده بود و امت سلحشور ایران به دفاع مشروع در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف برخاسته بود. در حالی که دیکتاتور عراق که رویای رهبری جهان عرب را در سر می­پروراند، ادعا کرده بود در طی 7 روز، پایتخت ایران را فتح کرده و نظام نوپای جمهوری اسلامی را ساقط خواهد کرد، این جنگ هشت سال به طول انجامید و با اینکه در روزهای اول جنگ بخش وسیعی از خاک کشورمان در دست رژیم دژخیمان بعث بود، اما در سال هشتم جنگ بخشی عظیمی از خاک عراق در تصرف رزمندگان ما بود. غیور مردان ایران زمین هشت سال تمام جانانه از این مرز و بوم دفاع کرد تا مهری دیگر بر افتخارات آن در مبارزات حق طلبانه افزوده شود. تاریخی سراسر  حماسه و ایثار و پایداری که برخاسته از روح وحدت و ایمان بود و در سایه هدایت های،‌ حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفت و باعث احیای مکتبی سازنده و نهضت های آرمانگرا و ایدئولوژی جهانگیر شد.
در این هشت سال دفاع مقدس و مشروع ایران اسلامی توانست در زمینه های مختلف سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... معادلات جهانی معمول را بر هم زده و تحلیل های مادی دنیاپرستان را نقش بر آب کند.
این حادثه عظیم، بی شک در یاد ملت ایران خواهد ماند و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را در نسل های بعدی بر جای خواهد گذاشت.
ما نیز ضمن گرامی داشت هفته دفاع مقدس به روح تمام شهدا که در راه عزت و آزادی این مرز و بوم جان خود را تقدیم کردند درود می فرستیم. از خداوند می خواهیم همواره مارا رهرو راه این عزیزان قرار دهد تا نگذاریم دشمنان داخلی و خارجی با حیله و تزویر و با شکستن اتحاد و انسجام این ملت شریف ما را در راه دفاع از آرمانهای آنها ناکام گذارد.
8 سال . . . ادامه داشت و اکنون نیز . . . ادامه دارد
یا حق


نوشته شده در دوشنبه 88/6/30ساعت 8:53 عصر توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ