احسان و نیکو کاری دو واژه زیبا و عمل به آن اجری با برترین حسنات - بچه های باخرز
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بچه های باخرز

هر ساله با نزدیک شدن به سال نو، بوی احسان و نیکوکاری به مشام می‌رسد و در این روز چشمهای مستمندان خیره به دستانی است که تا عرش رسیده و پاسخ انتظار آنان را می‌دهند.

عملی که معامله با خداست و کسی که با خدا معامله کرد در دنیا و آخرت سودی زیادی نصیبش خواهد شد که با هیچ چیز در دنیا قابل تعویض نیست

عملی که جدای از اجر معنوی آن انس و الفت را در بین ما زیاد کرده و بذر محبت و عشق در وجود آدمی می کارت و کینه و اداوت را از بین می برد.

ما انسان آفریده شدیم تا به همنوع خود کمک کنیم و در غیر آن چون دیگر حیوانات به خردن و آشامیدن مشغول نباشیم. اشرف مخلوقاتیم اما بی نیاز از هم نیستیم . امروز بکاریم تا فردا درو کنیم، زیرا در روایات اسلامی است که مشارکت در اعمال صالح انسان را از ثواب الهی بهره مند می سازد.

یادم می آید از پدر بزرگوارم رحمت الله علیه که همیشه نطق کلامش بود که اگر به بندگان خدا رحم کنی خدا به تو رحم می کند. چراکه کمک به دیگران از سیره ائمه اطهار (ع) است.

بی جهت نیست در دین اسلام که مظهر اخلاق است نیز این همه به تعاون و همیاری تاکید شده است.

 جا دارد در اینجا برای اهمیت بیشتر این موضوع به روایتی از قرآن  و چند روایت از معصومین اشاره کنیم؛

پیامبر اکرم(ص): هر کسی رفع گرفتاری مومنی را کند و او را به مطلوبش برساند، خداوند خواسته های زیادی از او را برآورده کند که یکی از آن خواسته ها بهشت است و هر کسی اندوهی و مشکلی از مشکلات دنیوی مومنی را برطرف کند خدا در قیامت اندوه هایی را از او برطرف می کند و هر کس مومن گرسته ای را اطعام دهد خداوند از میوه های بهشتی به او می خوراند.

حضرت علی(ع) : "آن کس که با دستی کوتاه ببخشد، از دستی بلند پاداش می‌گیرد" و در کلام گهربار آن حضرت نیز آمده است: "از آن چه فانی است، بخشش کن تا از آن چه پایدار است، عوض گیری" و نیز می‌فرماید: "بخشیدن این مال و ثروت دنیا، ذخیره است و نگهداشتن آن فتنه".

امام صادق (ع) می فرمایند: در پی حاجت مسلمان بودن برای برادر مومن و مسلمان خود بهتر از هفتاد بار طواف خانه خداست. و در جایی دیگر این امام همامبا اشاره با این که؛ بهشت دری دارد به نام احسان و از آن در وارد نمی شود مگر کسی که در دنیا احسان کرده باشد، فرموده است: "نیکوکاری و حسن خلق خانه‌ها را آباد کند و بر عمرها بیفزاید"، "هیچ گناهی بزرگتر از گناه کسی نیست که از احسان به محتاج خودداری کند"، "بهترین نیکی آن است که به محتاج برسد"، "بهترین شکل احسان، بخشش بدون انتظار عوض است"، "هرکس به خاطر احسانش منت گذارد، آن را فاسد کرده است".

خلاصه اینکه روز و هفته نیکو کاری؛ بهانه و یادآوری است برای معامله باخدا

بهانه ای است برای تقسیم شادیها در راه رضای خدا بیاییم در این ایام با همدلی و وفاق به یاد نیازمندان باشیم تا سال را با شادی خود و دیگران به پایان رسانیم و بهار طبیعت را با شادی شروع کنیم.


نوشته شده در چهارشنبه 91/12/16ساعت 9:8 صبح توسط رضا خدادادی نظرات ( ) | |
پایگاه جامع اطلاعات دینی شهرستان تایباد

ابزار مذهبی وبلاگ
 فال حافظ - قالب وبلاگ

.


جدیدترین قالبهای بلاگفا


جدیدترین کدهای موزیک برای وبلاگ

designer

دریافت کد آهنگ