• وبلاگ : بچه هاي باخرز
  • يادداشت : اول خودمان يا اول همسايه؟
  • نظرات : 4 خصوصي ، 3 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام برادر ممنون كه نظر داديد. وبلاگ شما رو خيلي پسنديدم .با مطلب پايين بروزم. يا علي

    شايد براي خواندن يک مطلب بلند بالا و مفصل حوصله نداشته باشيد بنابرين سعي مي کنم خلاصه بنويسم:
    من امروز خيلي ناراحتم، دلم شکسته، بغض دارم، براي چيزي که شنيدم در مورد نابودي يک خانواده، در مورد از هم پاشيدن بناي يک عشق.
    ببخشيد که آرامش و صبري که بتوانم اين بحث را بصورت منظم برايتان برگزار کنم ندارم.
    من به حال جامعه اي افسوس مي خورم که حدود الهي را رعايت نمي کند. من به حال مردان و زناني افسوس مي خورم که بي آنکه بدانند روز به روز سرمايه عشق و توجه به کانون خانواده
    را از دست مي دهند. به حال زنان و دختراني افسوس مي خورم که با جلوه هاي شيطاني در کوچه و خيابان شهرمان به اين و آن گناه و غفلت تعارف مي کنند.
    من به حال آن عشق هاي پاکي افسوس مي خورم که ساقه ساقه مي بالد و شاخه شاخه سايه مي گستراند و گرمي خانه هاي بندگان خدا مي شود اما درين آشفته بازار با اندک غفلتي تباه مي شود و نابود....

    + رضا 

    پاسخ بزرگواري كه از من سؤالاتي به شرح ذيل كرده بود اما هيچ نام و نشاني نداشت.

    سلام خسته نباشيد من عازم باخرز هستم (و ساكن مشهد)جهت تدريس در مقطع هنرستان رشته حسابداري وتا بحال به آنجا نرفته ام ممنون مي شوم اگر در به سوالات من پاسخ دهيد .

    1-همسر من عضو هيئت علمي تربت حيدريه مي باشد چند ساعت راه از آنجا تا تربت مي باشد.

    2-فاصله مشهد تا آنجا چند ساعت است .

    3-هنرستان با خرز كجا واقع شده است .

    3-ما فقط نصف هفته ساكن باخرز هستيم براي سكونت چه راهي را پيشنهاد مي دهيد وقيمت كرايه ماهانه يك خانه معمولي چقدر مي باشد.

    4-مردم آنجا چگونه انسانهايي هستند.

    5-از آنجا كه من شيعه هستم آيا ممكن است دانش آموزانم مرا نپذيرند با توجه به اين كه من شنيده ام اكثرا اهل سنت هستند البته من شخصا مشكلي ندارم

    و اما جواب

    ضمن عرض سلام و ادب خدمت شما بزرگوار؛

    1- فاصله تربت حيدريه تا باخرز با اتوبوس حدود 2 ساعت مي باشد

    2- فاصله مشهد تا باخرز با خودرو شخصي دو ساعت 30 دقيقه

    3- من حدود 24 سال هست خود نيز ساكن مشهدم و از قيمت اجاره خانه ها مطلع نيستم ولي در عين حال نسبت به وضعيت شهرهاي بزرگ مناسبت تر است

    4- من مدتي ساكن اين شهر كوچك بودم يعني دوران دبيرستان، همانطور كه در وبلاگ آمده است مردمي عاري از خودبيني و بسيار خونگرم داشته و شيعه و سني برادرگونه با اتحاد و انسجام كامل در كنار هم زندگي مي كنند. اين تعامل و همكاري بين دو مذهب بقدري به هم نزديك هست كه مثل يه خانواده در مراسمات هم شركت مي نمايند. تنها چيزي كه مردم منطقه باخر متنفرند از دورنگي و نيرنگ است.

    5- دانش آموزان و بطور كل بچه هاي آنجا ياد گرفته اند كه به بزرگتر و معلم خود احترام بگذارند. شيعه و سني باري مهمان خود احترام خاص برخوردارند.

    ضمن آرزوي موفقيت براي شما خانواده علم دوست اميدوارم منو در اين وادي تنها نگذاريد و گاهي با نظرات ارزشمند خود راهگشاي راهم باشيد

    درود و همواره درود

    يا حق

    + ميترا 

    سلام با معرفت

    واقعيتي است انكار ناپذير كه فاطمه(س) تنديس عبادت بود، اما هيچ وقت براي خود دعا نكرد و هميشه به فكر امت پدرش بود. چنانكه خود حضرت در دعايش فرمود:

    پروردگارا! بزرگا! به حق پيامبراني که آنها را برگزيدي و به گريه هاي حسن و حسين در فراق من ، از تو مي خواهم گناهکاران شيعيان من و شيعيان فرزندان مرا ببخشايي .